03.01.2015 Havabbor på årets første fiskedag.

Det har blitt forholdsvis lite fiske på meg høstes, men med overstått jul og nyttårsfeiring var det på tid å finne fram fiskeredskapene igjen. Et par av mine fiskekompiser har vært ute flere ganger den siste tiden. Etter et stormfulle dager ble vi enige om jakt på sjøørret. Urolig sjø pleier å gi litt gunstig farge i sjøen og tidspunktet for fjære var også perfekt. Formiddagen ga et par litt tynne men blanke sjøørreter for Frode og Sivert godt over 60 cm, største 2,2 kg.Vi byttet fiskested. Været skiftet stadig mellom blå himmel og snøvær med lufttemperatur på 1 gr.C . Sjøtemperaturen lå på ca 3 gr.C, som kan gi litt kalde føtter etter noen timers vading. Da kan en kaffepause og to være en fordel.  Men hvem tenker på kalde tær, når ørreten biter. Jeg fikk endelig en på ca 1,8 kg og en på ca 0,8 kg begge litt tynne, samt noen små ørreter og i tillegg noe småsei. Det var blitt ettermiddag og mørket begynte å snike seg inn. Øystein hadde ikke vært borti sjøørreten denne dagen, men like ved hørte jeg plutselig Øystein rope ; Eg tror eg har ein havabbor !! Fisken tok knallhardt og var tung og utholdende, men etter noen minutters kamp fikk han fisken inn. "Fy.......f..   for en fisk !" En nydelig havabbor på 5,5 kg lå å glinset i håven. Dette er ny NORGES-REKORD på flue.




                                              Frode med nydelig sjøørret.


                                         Å ja................................minst !!


                                              Min ørret på ca 1,8 kg.
                                   

                                         Sivert sjekker vekta: 5,5 kg  !


                                          Sannsynligvis ny Norges-rekord for Havabbor på flue.

                                     
                                          Se den halen !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar