28.06.2016 Browntrout and mayfly

Mange timers venting og økende verk i min stakkars rygg ble snart glemt når den valgte foto-dag ga resultater. Jeg håpet på vindstille, nok lys og klekking av døgnfluer og vakende ørret. Skiftende vær med noen lette regnbyer ga ikke perfekt resultat men noen ørreter kunne jeg iaktta. Om klekkinga i denne elva er ferdig eller om den er kraftig forsinket vet jeg sannelig ikke, men de de neste dagene vil vise det. Et fiske-vak foregår i løpet av mindre enn et sekund og kan ikke oppdages fullt ut av det blotte øye. Det ble tatt ca 1600 bilder denne dagen. Av disse hadde 30 et potensialet og 9-10 ble etter mitt syn gode nok, men det perfekte bilde er ikke tatt enda. Fotografering av disse ørretene er krevende, men følgerne på min blogg får avgjøre om kvaliteten på bildene er god nok.  Det er vanskelig for meg å velge mellom fotografering eller fisking når ørreten vaker, men heretter skal fisking prioriteres, tror jeg !


                                           Kveldslys ved elva.


                                           Ikke bare sol nei !












                                       f5,6  1/1250  400mm  ISO2500






2 kommentarer: