17.07.2015 Ørretsesongen slutt for i år.

Jeg var i elva kl. 9.00 for å få med meg klekkinga over hele dagen. Det var meldt blå himmel men litt vind. Det var helt stille til kl 11.00 så kom den forbanna vinden. I perioder var det allikevel stille og kl.12.30 var det grei klekking. To ørreter tok flua mi men slapp. Kameraet var klargjort, men vinden ble sterkere og sterkere. Kameraet ble derfor byttet ut med fiskestanga igjen, og i en av vindpausene fikk jeg en pen lite ørret på baetis fallskjerm krok 12. -  Kl. 15.30 var klekkinga som vanlig ferdig for dagen.


                                             Så var det muligens den siste ørretene i år !

                                                Og..... det siste vakbilde.

                                            Espen spanderer mat ved elvekanten !


Så en takk til alle kjente og nye fiskere som jeg møtte langs elva i sommer, og en spesiell takk til Øystein og Espen for samværet.

Brunørretsesongen er slutt for meg i år. Ingen vak-bilder å skrive hjem om til nå, men noen ørreter ble det. De to største på ca 1,3 kg. Mandag neste uke begynner laksesesongen og da kan jeg garantere bilder også av den galskapen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar