30.09.2015 Laksefiske slutt for i år.

Så var det slutt på fiske i elva mi for i år. Det ble noen flotte eksemplarer i år også men ikke så mange i år som jeg pleier. Det har ikke stått på antall fiskedøgn, for jeg tror ikke det særlig mange som fisker mer enn meg i denne elva, men uttellingen har vært mildt sagt under pari. Jeg får trøste meg med at jeg kanskje ikke har vært på rett sted til rett tid.  Uansett har jeg hatt en herlig fiskesesong med mange fine opplevelser langs elva sammen med mine fiskekamerater. Solfylt sommervær, vannvittig regnvær, kraftig tordenvær har vi vært vitne til, men mest av alt har sterk kuling i alle retninger preget sesongen. Å være ute i slikt varierende vær gir jo bare opplevelsene enda sterkere. Bortsett fra en flom på 185 m2 har elva tross alt vært stabil i vannføringen. Nå er høsten kommet for alvor. Så får vi håpe at vinterens gyting blir vellykket. Neste år skal bli et storlaks-år sies det så da får glede oss til det også. Nå er det fiske langs sjø-strendene som gjelder, samt litt foto.


                                          Morgentåke ved hytta
                           

Frode med superflott hannlaks


                                           Foto :  Stian Mortensen. Jan Atle med ny pers ! 10,6   kg. og 102 cm. Blank som en sild.


                                  
        Stein med laks på 3,9 kg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar