11.09.2014 Laks nummer 100 på Nedre Hiim

Jeg har fisket i tre dager ute et eneste drag. Både liten og stor laks har vist seg flere steder på strekket. Men tross fiske med utallige fluetyper ville den ikke ta. I dag var jeg nesten lei meg etter så mange hundre kast uten resultat. Hva var galt. Fluevalg, snøretype, presentasjon, fart på flua ??? Men, erfaring sier at faktorene er for mange. Vi kan aldri finne riktig kode, og heldigvis for det. Om ettermiddagen hadde Kjetil sett mange lakser på strekket vårt, og fikk en smålaks på 3,5 kg. Kvelden kom og jeg satte på en RED BUT tube, som er god i kveldslys. På enden av hølen kjente jeg et lite drag i snøre. Jeg løftet stanga forsiktig opp og der satt laksen. Etter knallhard kamp lå en en smellfeit hun laks på land. Det var laks nr. 100 på strekket vårt. Bruk av veienett gjorde at laksen frisknet snart til og svømte ut i elva igjen.Vekta var 10,2 kg. Fantastisk kveld !


                                                   Flott  jubileumslaks i September.



                                           Kjetil med smålaks.



                                           Herlig kveldsstemning.
                                         


                                         

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar